



Cazarea participanților a fost organizată pe o insulă pozitionată între localitățiile Pecica și Semlac, aflată în adminstrația Parcului Natural Lunca Mureșului. Acomodarea fiecărui participant a fost în corturi iar masa a fost asigurată de un restaurant din Pecica.
A doua zi s-au adus uneltele necesare și s-a realizat un transport de lemn, necesar realizării unei porțiuni din traseul prevazut în proiect. Deoarece accesul cu mașina în Zona Protejată a Parcului Natural Lunca Mureșului nu este permis, materialele necesare au fost descărcate la drum forestier de unde acestea au fost transportate manual. După o scurtă planificare a lucrărilor, am început construirea traseului. Deoarece lemnul montat cu partea rotundă pe lonjeroane se răsucește, după realizarea unei distanțe de doi metrii din traseu s-a hotărât montarea traverselor cu despicatura pe lonjeron și partea cu scoarță în exterior, traseul fiind astfel mai trainic și mai bine integrat în peisaj. Deși timpul previzionat pentru realizarea unui metru linear din traseul tematic a fost mai mare, în cele din urmă s-au realizat șase metrii lineari.

Pe parcursul ultimei zile s-au discutat detaliile organizatorice pentru atelierul de construcție a traseului tematic. S-a hotărât faptul că echipa de proiect din partea AsoP România va realiza un program de lucru și va face o împărțire a echipelor astfel încât construirea traseului tematic să fie cât mai eficientă. La aceste discuții s-a mai stabilit că de la drumul forestier până la traseul tematic se vor transporta materialele cu o căruță trasă de cai, care va fi încărcată și descărcată de către o echipă special constituită. Costurile necesare închirierii acestei căruțe vor fi suportate din fondurile AsoP-ului sau se vor găsi surse suplimentare de finanțare. În momentul construrii traseului-„test” s-a determinat și un necesar de unelte, s-a realizat o listă suplimentară cu unelte care vor fi solicitate partenerului Grup Școlar Forestier Arad. De asemenea s-a luat în calcul ca traseul tematic să fie pornit din două zone diferite pentru a eficientiza munca echipelor spre nu aglomera zona de lucru. Importanța prezentării normelor de protecția muncii și regulilor de folosire a uneltelor și utilajelor necesare la realizarea traseului a fost de asemenea un subiect important.

Cele menţionate anterior prezintă exclusiv opinia Asop România iar Fundaţia pentru Parteneriat şi MOL România nu pot fi făcute răspunzătoare de felul în care se folosesc informaţiile cuprinse în prezentul anunţ.
Pentru detalii referitoare la acest proiect:
Coordonator proiect: Ing. peis. Rusu Raluca
Asociaţia Peisagiştilor din România - Asop
Telefon: 0751161266
e-mail: ruraluca@gmail.com
http://asopromania.blogspot.com

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu